Karboksiterapi

Karboksiterapi, deri içi ve deri altına özel bir cihazla doğrudan saf karbondioksit gazı verilmesi yöntemidir.İlk olarak 1932 yılında Fransa’uda tıkanan atar damar hastalıklarının tedavisinde kullanılmuştır.1993 yılından itibaren selülit tedavisinde başarıyla uygulanmaktadır.

Karbondioksit oksijene göre 20 kat daha hızlı dağılan bir gazdır.Uygulamam sonrası bölgeye çevre dokulardan daha fazla oksijen gelir ve dolaşım hızlanır.Karbondioksit hızla uzaklaştırılır ve yağ yakımı artar.

- Dokuların daha fazla oksijenlenmesini sağlar.
- Kılcal damar kan akımı artar.
- Yeni kılcal damar oluşumu gözlenir.
- Yağ dokusundaki oksidatif yağ yıkımı artar.
- Bağ dokusunun ana elemanı olan kollajen ve elastin sentezi artar.
- Selülit ve bölgesel yağlanmaların tedavisinde tek başına veya diğer yöntemlerle ombine olarak
- Kırışıklık, deri sarkması, elastikiyet kayıpları ve çatlak tedavisinde
- Sedef hastalığında
- Atar ve toplardamar dolaşım bozukluklarının düzenlenmesinde
fayda sağlayan bir yöntemdir.

Uygulama süresi 10-15 dakikadır. Haftada bir veya iki kez olarak seanslar halindedir. Ortalama 15-20 seans uygulamak gerekir. 5. seanstan sonra ciltte fark edilir biçimde sağlıklı olma gözlenir. 10.seanstan itibaren deri altı dokusu daha sıkı hissedilecektir. Her yaştan herkese yapılabilir. Toksik etkisi yoktur, kan basıncını etkilemez. Hastanın diyabetinin olması karboksiterapi için engel değildir.% 1-2 hastada sigara içme isteğinde azalma ve uygulama akşamı uyku kalitesinde artma saptanmıştır.