Kılcal Damar Tedavisi Hakkında Merak Edilenler

Lazer, kılcal damar ve ince varislere nasıl etki gösterir?

Lazerle kılcal damar ve ince varis tedavilerinde kullanılan lazerler; damar içindeki kanda bulunan demir ve oksijen taşıyan yapılar hedeflidir. Lazer ışınını ısıya dönüştürülmesi sonucu, ısı damarı tahrip eder ve damarın artıkları vücut tarafından atılır.

Lazer ile hangi tür damarlar yok edilir?

Harici kullanılan lazerle, kılcal damarlar ve damar oluşumlarının genişliği 4 mm’ye kadar varisler tedavi edilir. Büyük varislerin tedavisi hastane ortamında, damar cerrarisi ekibi tarafından endovasküler lazer ile tedavi edilmelidir. Bu nedenle polikliniğimizde sadece 4 mm'e kadar olan estetik açıdan kişiyi rahatsız eden, sağlık açısından büyük bir sorun teşkil etmeyen damar yapılanmalarını lazerle almaktayız.

Hangi tür lazerler kullanılır?

Yüzeysel damarlar için 500 nm ile 808 nm aralığındaki lazer sistemleri, daha derindeki damarlar için 800 nm üzeri lazer sistemleri kullanılmaktadır.

Tedavi planı nasıldır?

Konsültasyon sonrası başlangıç tedavisinin ardından genellikle 4 ile 8 hafta sonra takip tedavisi, son tedaviden 6 ay sonra gerekirse ikinci seans tedavisi yapılır. Belirliten tedavi süreçleri; hastanın deri ve damar özelliklerine göre tedavi planında değişkenlik gösterebilir.

Tedavi sonrası bakım nasıldır?

Aloe Vera gibi yoğun nem bazlı ekstratlara sahip yumuşatıcı bir krem, 6 hafta güneşten koruma, 3 gün sıcak banyo ve egzersizden kaçınma tedavi sonrası bakım uygulamalarıdır. Bazı durumlarda 3 ile 4 gün elastik bandaj ile sarılması istenir.

Tedaviler ne kadar sürer?

Lazer tedavileri süresi hızlı ve kolaydır. Pek çok hasta öğlen tatilinde dahi tedavi olabilir. Tedaviler 15 ile 30 dakika arasında sürmektedir. Lazer tedavilerinin önemli bir yan etkisi yoktur. Genel anestezi gerektirmediğinden kişi tedavi sonrası kişi günlük yaşamına kolayca devam edilebilir.

Tedavinin yan etkileri nelerdir?

İşlemden hemen sonra geçici ödem ve kabarıklık, kızarıklık ya da kabuklanma olabilir. Bu etkiler çok kısa sürede azalır. Çok seyrek görülen bir yan etki olarak; bül ya da renk değişikliği olabilir. Bu yan etkiler nadiren görülüp uzun sürse de, kalıcı olmamaktadır. İşlem esnasında acı hissedilmesi çok azdır, neredeyse acı hiç hissedilmez. İğne kullanılmaması da en büyük avantajlarındandır. Tedavi öncesi, esnasında ve sonrasında her türlü detaylı bilgiyi doktorumuzdan elde edebilirsiniz.

Tedavi sonrasında sorunlar tekrarlar mı?

Genellikle kılcal damar oluşumlarının normal koşullarda tekrar etmesi az görülen bir durumdur. Bazı hormonel ilaçlar, genetik faktörü, cilt ve damar yapılanmalarının direnci, yaşam koşulları, kullanılan bazı ilaçlar ve başka hastalıklar ile tedavileri; kılcal damar yapılarının tekrar etme durumunda önemli bir neden oluşturmaktadırlar. Özellikle yüz bölgesindeki kılcal damarların cilt dokusunun inceliği göz önünde bulundurulduğunda, tekrarlama direnci daha fazladır. Bu nedenle tedavi sonrasında da idame dozlar gerekebilir.

Yüzde yoğun kırmızılığa neden olan damar ağlarında da etkili midir?

Çok ince damar ağlarından oluşan bu yapılarda da lazer etkili olur. Yüzeyde oluşan, yoğun kırmızılığa sebep olan damar oluşumlarının lazerlerle tedavisi yapılmaktadır.

Kaç seans gerekir ve tedavi sonuçları genellikle nasıl?

Genişliği 4mm yakın damarlar için tedaviler yaygınlığına ve derecesine göre değişmektedir. İnce damarlar için genellikle sonuçlar (hemen de görülebilir) daha kısa görülür. Ancak daha büyük damarlar için etkinlik genellikle 1 ile 2 ay sonra ortaya çıkar.