Lazer Epilasyon Hakkında

Lazer epilasyonun tedavi süreci nedir? Lazer Epilasyon kaç seans uygulanması gerekmektedir?

Vücudumuzdaki kıllar tüm bölgeler için aynı anda 3 farklı evrede gelişmektedir. Bu evreler anajen (aktif), katajen (dinlenme) ve telojen (dökülme) olarak adlandırılır. Her kıl bu evrelerden birbirinden bağımsız ve farklı zamanlarda geçer. Lazer epilasyon sadece anajen (aktif) dönemdeki kılları etkiler. Bu nedenle hiç bir cihazla tek seansta uygulanan bölgedeki tüm kılları yok etmek mümkün değildir. Tedavi süreci kişinin cilt rengi, kıl rengi, kılın kalınlığı, yoğunluğuna ve uygulanan lazer çeşidine bağlı olmakla birlikte vücut bölgeleri için ortalama 4 – 6 seans, yüz bölgesi için ortalama 8 -12 seans sürer. Kullanılan bazı ilaçlar, hormon bozukluğu ve benzeri özellikli durumlar bu süreci arttıracaktır.

Lazer epilasyon ışını vücuda zarar verir mi?

Lazerin ürettiği bir nanometrelerle hesaplanan dalgaboyu ışıktır. Bir nanometre (nm) bir milimetrenin bilyokda biridir. (1 nm =0,000000001 m). Lazerlerin nanometrik ışınlarının epilasyon uygulamalarında hedefi sadece kıl keseciğinin bulunduğu cildin üst alanını 2 ile 5 mm’ye kadar ulaşabilir. Lazer epilasyon cihazları en etkin dozda dahi daha derine inemez ve bu nedenle iç organlara zarar vermez. Ayrıca herhangi bir kanserojen etkisi yoktur. 1997 yılında, lazer epilasyon tedavisinin güvenilirliği ve efektifliği; Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi “Food and Drug Association” FDA ve Dünya Sağlık Örgütü “World Health Organization” WHO tarafından onaylanmıştır.

Lazer epilasyon tedavilerinde ten rengi önemli midir? Esmer tenler lazer epilasyon yaptıramaz mı?

Lazer epilasyon için en ideal kombinasyon açık tenli ve koyu renk kıllı kişilerdir. Bu kombinasyonda cilde zarar vermeden en yüksek değerleri en etkin sistem olarak Alexandrite lazerleri kullanmak mümkündür. Uygulama süresi kısadır ve hemen sonuç alınır. Melaninden (renkten) etkilenmeyen Diode Lazer ile de en açık ten renginden en koyu ten rengine kadar tüm cilt tiplerine güvenle uygulama yapılabilmektedir. Bu nedenle, özellikle esmer / bronz tenlilerin ve ince/açık renkli kıllara sahip kişilerin güvenli ve başarılı bir epilasyon tedavisi için diode lazeri tercih etmeleri önerilmektedir.

Lazer epilasyon, hangi bölgelere yapılır?

Üst göz çukuru ve kapağı dışında tüm vücut bölgelerine uygulanabilir.

Lazer epilasyonun bir yan etkisi var mıdır?

Lazer epilasyonun herhangi bir kalıcı yan etkisi literatürde ve uygulamalarda görülmemiştir. Uygulama sonrasında bazı ciltlerde kızarma ve hafif kabarma olabilir, bir kaç saatte; nadiren çok hassas ciltlerde birkaç gün içerisinde düzelecektir.

Lazer epilasyonun seans aralıkları ne olmalıdır?

Seanslar yüz bölgesinde 4 – 6 hafta, vücut bölgelerinde 6 – 8 haftadır. Bu süreç rutin olarak verilse de kimi zaman kişinin cilt ile kıl yapısına göre, lazer epilasyon tedavi protoloküne göre değişiklik gösterebilir. Genellikle, tedavi ilerledikçe kılların çıkışının gecikmesi ile birlikte seans aralıkları daha uzun sürelerde verilir.

İki seans arasında çıkan kıllara ne yapılmalı, kıllar nasıl alınmalıdır?

Uygulamadan sonra dökülmeyen kıllar kesinlikle iplik, cımbız, ağda, epilatör vb yöntemlerle kesinlikle alınmamalıdır. Tüyler bir süre dinlendirilmelidir; iki seans arasında kıllar makasla kesilebilir veya jiletle cilt üzerindekiler uzaklaştırılabilir.

Lazer epilasyonda seanslar kaç saat sürer?

Lazer epilasyon uygulama yapılacak bölgenin genişliğine, uygulanan sisteme ve yönteme göre farklı sürede tamamlanır. Büyük alanlar ortalama 1 ile 3 saat sürebileceği gibi; bıyık, çene gibi küçük bölgeler 5 ile 10 dakika sürmektedir.

Lazer epilasyonda uygulama sırasında ağrı/acı olur mu?

Zimmer, özel soğutucu sistemlerle Alexandrite lazerde konforlu epilasyon sağlanmaktadır. Diode lazerlerde uygulama kendinden soğutmalı patentli sistemler kullanılırken, coldpackler ile soğutma işlemi maksimum düzeye çıkarılır. Tüm lazer epilasyon uygulamaları öncesinde doktorunuzun ve epilasyon uzmanınızın önerdiği lokal anestezik krem ve ilaçları kullanabilirsiniz. Bu sistemler deriyi soğutur, lokalize uyuşturur ve hissedilen acıyı en aza indirir. Uygulama esnasında hafif batma tarzında bir his oluşacaktır.

Kontrol seansı “Ara atış” nedir?

Alexandrite lazer ile yapılan uygulamalarda, uygulama sonrası 15 – 20 günlük periyodlarla kontrol seansı yapılır. Diode lazerde kimi cilt ve kıl tiplerinde daha yoğun çalışma sağlanması açısından kontrol seansına epilasyon uzmanı tarafından ihtiyaç duyulur. Kontrol seansı bir çeşit rötuştür. Kontrol seansının belirtilen süreç içerisinde yapılması önemlidir, daha geç yapıldığında tesiri olmadığı için, tedavi sürecinin etkisini olumsuz yönde etkileyecektir. Belirtilen süreç içinde kontrol randevularınıza gelmenizi, gelmediğinizde iptalinin nedeni budur. Kontrol seansı yapılsın veya yapılmasın normal seansın etkinliğini azaltmaz, bu nedenle kontrol yaptırmak mecburi değildir.

Yazın tedaviye ara verilmeli mi? Solaryuma girenler lazer yaptırabilir mi?

Diod Lazerde bulunan bilgisayar sistemi ve ütüleme diode epilasyondaki programlar sayesinde kişinin cilt rengine göre yapılan ayarlamalar ile bronz tenlilere uygulama yapılmasında hiçbir sakınca yoktur. Bu nedenle tedaviye yazın ara verilmez. Diod lazer öncesinde ve sonrasında bir hafta süreyle solaryum veya bronzlaşmak amacıyla güneşe çıkılmaması yeterlidir.

Lazer epilasyonu kimler yaptırabilir?

Kıl oluşumu tamamlanmış ve uygulamaya engel teşkil edecek herhangi bir sağlık problemi olmayan ergenlik çağından itibaren herkes lazer epilasyon yaptırabilir. Kızlarda 12 – 13 yaşından itibaren kıl oluşumu tamamlanmışsa uygulama yapılabilir. Beyaz renkli kıllar renk pigmenti içermediğinden lazer epilasyondan etkilenmeyecektir. Bu nedenle beyaz renkli kılların tedavisinde en etkili yöntem olarak sadece iğneli epilasyon yapılmaktadır. İğneli epilasyon polikliniğimizde mevucuttur. Hamilelik döneminde ise sadece ilk üç ayda yaptırılmaması tavsiye eden uygulayıcılar olsa da kliniğimizde hamilelik süresi bilinerek uygulama yapılması çeşitli hiçbir bilimsel kaynağı olmayan spekülasyonların kişide şüphe oluşturacağı düşüncesi nedeniyle doğru bulunmadığından, hamilelik süreci içerisinde doğum doktoru tarafından onay alınmadan uygulama yapılmamaktadır.

Erkeklerde lazer epilasyon uygulamaları nasıl yapılmaktadır?

Söz konusu istenmeyen tüy olduğunda bayanlar kadar erkekler de lazer epilasyon uygulaması yaptırmaktadır. En fazla tercih edilen bölgeler sakal üzeri (elmacık kemiği), kaş arası, ense, boyun, ellerdeki tüyler, omuz, sırt ve göğüstür. Lazer epilasyon yöntemi ile ortalama 5 – 8 seans gibi bir süreçte sonuç alınabileceği gibi, uygulama 2 – 3 seans yapıldıktan sonra bırakılarak kılların seyreltilmesi ve daha zayıf hale getirilmesi de mümkündür.

Batık kıllara lazer epilasyon uygulanabilir mi? Batık kıllarda lazer epilasyonun başarısı nedir?

Deri yapınız batık kıl oluşturmaya müsait olabilir ya da kullandığınız tüylerden geçici olarak kurtulma yöntemleri derinizde batık kılların oluşmasına sebep olabilir. Lazer epilasyon tüylerin köklerine etki eden derinsel bir sistem olduğundan, batık kıllar için en uygun method lazer epilasyondur. Kıllar ortadan kalktıkça batık sorunu düzelecek ve cilt pürüzsüz hale gelecek, sizi mutlu edecektir.

Hormonal bozukluğu olanlar lazer epilasyon yaptırabilir mi? Yaptırdıklarında ne olur?

Hormonal bozukluğa bağlı aşırı veya erkek tipi kıllanmada ilaç tedavisi ile kombine lazer epilasyon tedavisi yapılması gerekir. Bu kişilerde beklenti genellikle seans sayısı normale göre daha fazla olmasıdır.

Lazer epilasyondan ne kadar sonuç alınır, sonuç alamama durumu olabilir mi?

Dünya üzerinde milyolarca kişi lazer epilasyon ile istenmeyen kıllardan kurtulmak için lazer epilasyon tedavisi görmektedir. Hedeflenen, uygulama yapılan bölgede tedavi sonunda ortalama % 80 oranında kılın yok olması, epilasyonu başarılı kılmaktadır. Ancak yapılan araştırmalara göre cilt ve kıl profili ideal olsa da, % 3 – 5 dolayında insan ne yazık ki lazer epilasyondan daha minimum düzeyde etkilenmektedir. Ayrıca beyaz kıllar lazer epilasyondan etkilenmezken, kızıl ve çok açık sarı kıllar minimum düzeyde etkilenir. Bu tipteki kıllara ise genellikle lazer epilasyondan ziyade iğneli epilasyonla tedavi sağlanılır.